Aktuality

Ozdravný pobyt žáků 4. ročníku

Pondělí 18. 2. 2019
Děti se po dlouhé cestě ubytovaly, po obědě a krátkém odpočinku bobovaly.

Úterý 19. 2. 2019
Telegrafická zpráva z ozdravného pobytu:
Sníh taje, oblečení i boty sušíme, iglú nestavíme ze sněhu (sníh je zmrzlý), ale z cukru, viděli jsme psí spřežení se sáněmi, sluníčko nám svítí, děti jsou spokojeny.

Pátek 22. 2. 2019
Po včerejším zamračeném dni se opět ukázalo sluníčko. Jako každý den, tak i dnes jsme se po odpoledním klidu vydali na procházku po okolí. Objevili jsme další z mnoha kamenných soch žďárského rodáka sochaře Michala Olšiaka (včera jsme viděli sochu výra, dnes to byla socha hejkala). Po odpolední svačince se děti vydováděly na blízkém kopci. Pracovní týden jsme završili megadiskotékou.

Neděle 24. 2. 2019
Dnešní den jsme si zpestřili výletem do Žďáru nad Sázavou, kde jsme navštívili Modelové království, což je model železnice 80. let. Dětem se model železnice moc líbil, u některých mohu hovořit o velkém nadšení. Poté jsme si v pravé poledne poslechli krásnou zvonkohru umístěnou na místní radnici a o kousek dál jsme si prohlédli další kamennou sochu sochaře Michala Olšiaka hlavu Charlieho Chaplina. Odpoledne se děti až do večeře oddávaly zimním radovánkám na místním kopci.

Pondělí 25. 2. 2019
Tak jako každý všední den jsme i ten dnešní začali zábavným učením. Hodinku před obědem jsme byli na krátké procházce k další soše Michala Olšiaka - káněti. Odpoledne se děti věnovaly, pod odborným dohledem našich skvělých vychovatelek, tvorbě staveb - polárních základen a výzkumných stanic - ze sněhu a jiných přírodnin. Po večeři byly tyto stavby dětmi prezentovány a obhajovány. Vítězné skupiny byly odměněny.

Úterý 26. 2. 2019
Dnes jsme byli na výletě ve Žďáru nad Sázavou, kde jsme navštívili regionální muzeum, které je umístěno ve dvou budovách - hlavní budova je na Tvrzi, další je Moučkův dům. Na Tvrzi jsme si prohlédli výstavu "Necovaný svět" věnovanou výrobě síťkovaných předmětů (záclony, dečky a známá taška síťovka). V Moučkově domě jsme se zúčastnili komentované prohlídky, která provází návštěvníky historií města Žďáru nad Sázavou od středověku až po rozvoj v 19. a 20. století. Zde si někteří mohli vyzkoušet dobové kostýmy.

Středa 27. 2. 2019
Dnešek byl náročný pro děti i pedagogy, ale doufám, že jsme si jej všichni užili. Na dopoledne jsme pro děti připravili "Polární výpravu". Děti ve skupinkách plnily úkoly na připravené trase. Procvičily si morseovku, počítaly nelehké matematické příklady a zopakovaly si názvy zvířat žijících na severním a jižním pólu. Odpoledne bylo ve znamení závodů psích spřežení a den jsme završili stezkou odvahy.

Čtvrtek 28. 2. 2019
Odpoledne jsme podnikli poslední výlet do Žďáru nad Sázavou, spojený s pětikilometrovou "procházkou" na Zelenou horu. Večer jsme uspořádali show "Sykovec má talent", kdy děti soutěžily ve zpěvu, dramatizaci, tanci a přišel i kouzelník Miki. Poslední večer jsme zakončili diskotékou, kde děti ukázaly, že i po jedenácti dnech mají plno energie a optimismu. Tak nám to uteklo jako voda a zítra odjíždíme domů. Věřím, že všem zůstanou převážně krásné vzpomínky na pobyt v penzionu Sykovec na Vysočině ve vesničce Tři Studně.